KITAB MENGENAI AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMAAH

Kitab Mengenai Aqidah Ahli Sunnah WalJamaah

Kitab Mengenai Aqidah Ahli Sunnah WalJamaah

Saya telah membeli dua buah kitab mengenai Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah hasil susunan Tuan Haji Said Haji Ibrahim Ibrahim, mantan Mufti Negeri Sabah. Kitab ini di pasarkan dalam edisi rumi dan jawi.

Kitab ini mengandungi 18 fasal yang mengupas secara padat pelbagai persoalan mengenai Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah. Mudah untuk difahami dan sesuai untuk segenap lapisan.

Saya mencadangkan kiranya kitab ini dapat dimiliki oleh Para Imam Daerah, Imam Kariah, Imam Rawatib, PD, PRD, Guru KAFA, Guru Takmir dan para daie yang berhadapan dengan masyarakat awam.

Kitab ini mempunyai  353 muka surat dan berkulit tebal.

9 responses to “KITAB MENGENAI AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMAAH

  1. Salam. Saya nak order 1 buah buku -Aqidah ASWJ – kio… Lama sudah saya mencari. Saya mau pakai utk tafaqquh di kampung…Syukran awwalan

  2. brp harga sebuah?… kat mana ada jual? saya nak 4 buah

  3. pustakaalghazali

    buku ada di Pustaka Indonesia KL/ Saya tgk dulu di KK kalau ada.

  4. saya pun mau juga , satu cukuplah ..kalau perlu apa2 hubungi ja Hp .

    kk ada sudahkah ? kalau ada pun harga dia mahal sudah tu ..

  5. Hj.Rasmidi bin Amin

    Assalamu’alaikum waroh matul lahi wabarakatuh,
    Saya ingin tahu di manakah boleh kita dapat Kitab Aqidah Ahli Sunnah Wal Jama ah versi tulisan rumi,kerena saya ada versi tulisan Jawi,tapi saya tak seberapa fasih membaca tulisan Jawi.Kalau ada versi tulisan rumi tolong beritahu dimana kita dapat memesan nya,dan berapa harga nya.

    Terima kasih.

  6. Pingback: BUKU MENGENAI AQIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMAAH | Laman Blog Abu Al-Ghazali

  7. mcm mna nk order ni??/

  8. ahmad zahir bin abu bakar

    skrg semua mengaku aswj!PENTING!KALAU DLM KITAB TERSEBUT TIADA PENGAJIAN TAUHID SIFAT 20,BUKANLAH KITAB TAUHID ASWJ..SENANG SAJA NAK KENAL..BRRHATI2LAH..

Tinggalkan Jawapan

