PELACUR SABAH DI SEMENANJUNG


Sedih juga kiranya benar ramai wanita dari Negeri Sabah menjadi pelacur di Kuala Lumpur malah merata di negeri-negeri semenanjung!

Apakah sudah tidak ada lagi harapan mencari rezeki halal di negeri ini!

Harap tiada muslimah yang terlibat!

Apa pendapat sahabat sekalian?

*** Sila rujuk http://mazidulakmal.blogspot.com/2009/03/mengapa-perempuan-sanggup-melacur.html untuk maklumat lanjut.

10 comments on “PELACUR SABAH DI SEMENANJUNG

  1. Salam…..
    Dunia2….penuh dengan dugaan dan godaan. Apapun keadaan semuanya bergantung kepada
    keimanan seseorang, juga ada hubungkait dengan didikan keluarga, keadaan persekitaran,
    dan macam2 lagi.
    Saya tidak terperanjat dengan gejalah buruk ini berlaku dikalangan wanita2 Sabah.
    Melalui cerita2 ddaripada kawan2 terutama daripada pekerja warga asing sememangnya wanita2 Sabah ini ada dimana2 kawasan Johor. Mereka mengakui wanita2 Sabah agak menawan, cantik dan PEMURAH! Wbagaimanapun saya difahamkan tidak ada wanita muslimah Sabah yang terlibat..atau mungkin mereka sembunyikan status agama mereka. Saya tiada kuasa untuk menyasatnya takut nanti saya pula yang tersesat.
    Apa yang penting, isu2 seperti ini wajar dijadikan sempadan untuk keluarga sendiri. Mudah2an
    kita tahu menilai mana hala tuju yang kita perlukan.

  2. Memang tidak di nafikan, ramainya orang Sabah yang melacurkan diri di Semenanjung terutamanya di Sekitar Cow Kit, Jalan Petaling, Jalan Brickfields, Bukit Bintang, dan Jalan Tuanku Abdul Rahman.

    Tapi orang2 dari Indonesia, China, Thailand, Taiwan, Hong Kong dan lain2 lagi Ramai. Saya tertarik menceritakan Pelacur daripada Indonesia, Mereka seolah-olah memonopoli seluruh kawasan Pelacuran di sekitar KL. Dimana-mana pun mereka ada.

  3. perempuan dusun yang beragama Islam pun ada yang jadi pelacur di semenanjung , asalnya kerja kilang lepas itu berhenti atau diberhentikan , malu balik kampung , nak juga tinggal sana sebab glamour ..cakap dengan family kerja sekian2 , menipu ja dia tau ..padahal nahhh , tu dia jual badan lorong hitam ,

    ada alasannya , kena tipu bf la ..kena ugut , Ic kena simpan , terpaksa rela pasal tiada duit , macam2 ..

    apapun , ia dari kelemahan dan kesilapan diri sendiri , terlalu terpengaruh dengan arus kota , hilang iman hilang pedoman ..

  4. betul……bykan orang sabah ni tak kira laki or perempuan..keluarga mereka fkr.. mereka dah suksess d semenanjung………..malu nak ckp..masalah mereka rela berhutang…buat benda seperti yg di nyatakan di atas.. n dlm kes aku.. bf aku dulu sabah habis wanh aku rm 10,000 sikit2 di pinjam sekarang hilang…kenal 6 tahun ..bila tanya saudara mara dia.. dia kata”babit babit soal hutang x ada kena mengana sama saya..” huhu so sad.. waktu adik dia yg umo 15 tahun nak beranak lari ke kl sama mak dia sbb nak menutup malu.. wang aku kasi minta tlg byr duit kereta…….. dia guna untuk bayar tike kapal terbang adik n mak dia….pas tu dtg sini kata kena rogol..Tapi yg pelik nya perogol tu sekuriti sekolah adik dia…. kasi wang rm 3000 n cincin tanda…Perogol ke Rela..? byk cover.. cakap pun byk berlagak keluarga dr dato’ la..nak beranak pun kat private x mau kerajaan..padahal x da wang…. bila kita ckp x bole trima dah di tolong bg tinggal kat umah nenek dah beranak adik dia , dia mak dia, adik laki suma blah x bayar duit sewa or api air.. nenek aku pening.. sudah di takdirkan aku terkena dgn org sabah ni.. Maaf bkn semua.. … ni budak huh janji x pakai nak byr hutang la.. hakikat nya hanya la seperti parasit…dan melapaskan anjing yg tersepit.. Terima Kasih atau penjelasan pun x da…nasib Allah x jodoh kan aku dgn org n keluarga tu….

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s