BANGGA DENGAN KEBERTANGGUNGJAWABAN WARGA MALAYSIA DI MESIR


Saya masih berbicara mengenai situasi di Mesir. Setiap detik mengadap laptop ingin mengetahui keadaan semasa di sana. TV pula tidak lekang untuk mendengar berita.

Seperti yang saya katakan dalam entri sebelum ini, bagi yang pernah ke sana tentu akan lebih merasa suasana yang sedang berlaku. Sekali pun sudah bertahun-tahun balik  ke negara ini.

* Dalam keadaan yang cukup genting di Mesir, antara yang menjadi perhatian adalah nasib warga Malaysia yang terdiri daripada pelajar dan pekerja di sana.

Bangga juga sebab masih ada berita terkini disajikan walau pun bersifat amatur bentuknya. Setiap keadaan dilaporkan dengan segera meskipun berhadapan dengan koniktiviti media yang tergendala.

Warga kita yang mengendalikan blog kecemasan http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com/ banyak memberikan maklumat kepada keluarga warga yang berada di Malaysia juga di Mesir.

Keputusan kerajaan Malaysia mengambil tindakan dengan menghantar kapal laut serta kapal terbang ke Mesir untuk membawa keluar warga Malaysia suatu tindakan amat tepat.

Kita mengharapkan warga Malaysia terus bersiap sedia dan sentiasa mematuhi arahan semasa daripada pihak yang bertanggungjawab.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s