SAHABAT, ELAKKAN PERGESERAN SUBURKAN PERMUAFAKATAN


Alhamdulillah tahun ini merupakan tahun terakhir mesyuarat agung tahunan USIA Bahagian Tambunan. Tahun 2012 depan, akan menyaksikan pemilihan ajk yang baru.

Merupakan satu sejarah mesyuarat agung tahunan di serentakkan dengan majlis rumah terbuka anjuran USIA Tambunan dengan Maahad AlKauthar Tambunan.

Pada mesyuarat agung tahunan kelmarin telah menyaksikan betapa para sahabat di kalangan ajk bahagian dan perwakilan cawangan mahukan sesuatu yang terbaik daripada pimpinan sedia ada.

Terbaik dari segi ketelusan, pengurusan, kepimpinan dan kewibawaan.

Saya amat bersyukur kerana barisan ajk sedia ada adalah yang terbaik bagi saya. Dibarisi oleh para guru, ustaz, mantan pendidik, pegawai kerajaan, kontraktor dan di kalangan belia yang agresif /aktif namun punya hikmah yang cukup tinggi.

Saya nampak, kini minat para sahabat untuk menceburi diri dalam badan ngo keramat ini sudah ada tanda-tanda menapak. Apatah lagi di kalangan belia Tambunan. Ini amat baik sekiranya berterusan.

Pada ucapan dasar dan penggulungan, sempat memetik ayat pada surah an-nahl dan surah muhmmad yang merupakan manual serta motivasi para daie.

Jauhkan pergeseran sesama ahli malah sesama ajk. Penuhi dada dengan hikmah@kebijaksanaan dalam menjalankan seruan. Misi dan visi USIA Tambunan tidak akan tercapat kiranya punya jiwa ego dan keras hati.

Suburkan muafakat langkah seribu daripada amalan fitnah. “Man satara aiba akhihi satara Allah aibahu yaumal qiayamah”, Siapa saja yang berusaha menutup aib saudara yang lain, nescaya Allah tetap akan tutup aibnya pada hari pembalasan kelak.

Mudah-mudahan barisan kepimpinan USIA Tambunan pada pemilihan tahun depan adalah di kalangan mereka yang lebih baik dan mampu mendamaikan semua pihak.

Mudah-mudahan juga di kalangan para pencinta dakwah dan persaudaraan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s