AL-FADHIL USTAZ SHARHAN SYAFIE


Alhamdulillah akhirnya saya ketemu juga sahabat saya yang sudah hampir 10 tahun berpisah.

Pertemuan berlaku di Masjid Al-Taqwa Keningau, kebetulan beliau sedang memberikan rawatan kepada pesakit sekitar Bahagian Pedalaman Atas. Majlis ini dianjurkan bersama oleh Hospital Keningau dan Jawatankuasa Masjid Al-Taqwa Keningau.

Sahabat yang saya maksudkan adalah Al-Fadhil Ustaz Sharhan Syafie yang merupakan seorang pakar perubatan Islam.

Beliau sudah tidak asing lagi di Malaysia ini. Beliau telah menjelajah ke seluruh pelusuk tanah air untuk menyampaikan ceramah, bengkel dan pengubatan Islam.

Beliau merupakan sahabat saya ketika sama-sama berada di Maahad Muhammadi (Lilbanin) Kota Bharu pada tahun 1994.

Tiga tahun kemudian bertemu pula semula  di Mesir. Namun beliau mempunyai minat yang mendalam mengenai perubatan Islam lalu berguru dengan alim ulamak yang terkenal di sana.

Secara ringkas mengenai Al-Fadhil Ustaz Sharhan Syafie

AL-FADHIL USTAZ SHARHAN SHAFIE adalah pengamal perubatan Islam yang telah lama bergiat aktif dalam mengubati pesakit-pesakit misteri gangguan jin & syaitan.

Beliau berasal daripada Machang, Kelantan. Mendapat pendidikan awal di Sek. Keb. Air Merah dan Sek. Men. Arab Shamsul Maarif. Kemudian beliau menyambung pengajian tinggi di Kolej Ugama Sultan Zainal Abidin (KUSZA) Terengganu dalam jurusan Bahasa Arab. Selepas itu menyambung pelajarannya ke Mesir selama 3 tahun.

Beliau mendapat belaian tarbiyyah secara langsung daripada gurunya bernama SYEIKH WAHID ABDUS SALAM BALI (tersohor di kalangan para mua’lij perubatan Islam).

Beliau pernah menuntut ilmu dengan guru-guru yang tersohor dalam perubatan Islam seperti di KAFUR-SYEIKH (Mesir), TANTA, DASUK dan MANSIYATUL ABBAS selama 6 bulan.

Kini beliau mempunyai 1000 anak murid di seluruh tanah air yang mengikuti pengajiannya. Selain mengadakan kuliah dan kelas komprehensif, beliau turut membuat pembentangan kertas kerja mengenai Perubatan Islam menangkis kejahatan Ilmu Hitam di Institut Pengajian Tinggi seluruh Malaysia.

Berita mengenai pengamalan perubatan beliau turut disiarkan didalam surat khabar Mesir apabila beliau berjaya mengubati seorang peguam yang diganggu jin wanita yang berusia 2000 tahun (jin yang wujud pada zaman fir’aun laknatullah).

Dengan kemahiran beliau mengenai selok belok perubatan Islam, adalah diharapkan masyarakat kita dapat mengambil manfaat dari setiap seminar/bengkel yang dijalankan.

Seminar/Bengkel/Pembentangan Kertas Kerja yang beliau telah adakan

  • Rahsia Perubatan Islam/Menyingkap Rahsia Jin & Syaitan (Alam Jin).
  • Menangkis kejahatan Ilmu Hitam (JENIS SIHIR)/Angkara Jin /sihir Rumahtangga Hancur.
  • Penyakit gila, Barah, Lumpuh (Rihul Akhmar) & Penyembuhan.
  • Santau, Racun & Rawatan.
  • Pukau & Benteng diri.
  • Menyingkap Rahsia Saka & Keturunan.
  • Histeria, Rasuk & Rawatan.
  • Susuk, jenis susuk, Tanda-Tanda & Rawatan.
  • Pagar Rumah & Benteng diri.
  • Ciri-ciri seorang Mua’lij (Perawat) & Kaedah rawatan.
  • AL-QURAN sebagai panduan/penawar.
  • Rahsia Air/Air Zam-Zam, Madu Lebah & Habattus Sauda.
  • Ayat-Ayat Ruqyah/Pengijazahan.

Untuk berhubung dengan Al-Fadhil Ustaz Sharhan Syafie sila layari laman web beliau.

 

93 comments on “AL-FADHIL USTAZ SHARHAN SYAFIE

  1. Assalamualaikum W.B.T …………. Orang panggil saya Fiza , umur saya 14 , baru-baru ni kakak saya yang berumur 16 susah nak tidur tapi selepas mak saya beli Cd yang dikeluarkan oleh Ustaz Sharhan baru lah akak saya boleh tidur dengan merasakan tampa ada gangguan ….. CD PENGUSIR DAN PEMBAKAR JIN tu memang bagus …. Terimah kasih banyak-banyak Ustaz !!! :-) moga Ustaz sentiasa dan kekal di hati Allah S.W.T !!!!!!! Assalamualaikum……..

  2. Tuan, saya memang perlukan bantuan dari pihak tuan untuk rawatan, tapi setelah di kaji selidik dengan bayaran yang di kenakan membuatkan saya kurang berkemampuan.saya mohon jasabaik pihak tuan sekiranya ada kelonggaran dari segi bayaran.

  3. Asslmuaalaikum..Ustaz sy bru brusia 17tahun,tahun ini saya mnduduki spm,sy slalu stdy tp tidak msuk dlm mnda sy apa yg sy stdy,stelh sy mndngr rakaman ayat2 ruqyah ,tdk smpai 5 mint jntng saya mula brdegup kencang,bdan sy mula brgetr2..Tr0s sy stopkan mndgr..Kuathir tidak akn sdarkan dri nanti,adakah patut sy mndngr rakaman itu sehingga selesai?Wsalam..

  4. salam…ustaz!saya pernah pergi utk mendapatkan rawatan utk membuang susuk ,sy pernah menonton cara2 ustaz mnolong seorang wanita mgeluarkan susuk di wajahnya dlm rancangan al-kuliyah,dan kata ustaz juga rawatan adlh percuma.tapi saya hanya di berikan 4 botol air zam2 madu dgn myk maaf kalau saya katakan harga terlalu mahal dan di suruh dtg slpas 40hr.sy hnya mnsia biasa dan tidak tahu bila ajal saya seandainya blum sampai 40 hr sy sdh di jmput olh nya bgmana?dan seandainya umr msh pnjg perluka sy mbyar kos rawatan lg????terlalu mahal caj yg d kenakan…tksh

  5. assalamualaikum ustaz sy nak minta tolong ustaz tafsirkan mimpi sy ni.baru2 ni sy termimpi kaki sy bersisik mcm sisik ular dlm mimpi 2 ada org bg tau bhwa sy takbur atw kacau atw terlanggar haiwan tersebut padahal hakikatnya sy tkt n fobia dgn haiwan tersebut tolong ustaz bg jawaapan trima ksh…..

    salam…ustaz,sy nk minta tolong ustaz tafsirkan mimpi sy,baru2 ni sy mimpi kaki sy bersisik mcm sisik ular,dlm mimpi 2 ada org ckp sy takbur,kacau atw terlanggar haiwan 2 padahal hakikatnya sy sngat takut nfobia dg ciptaan Allah 2 tolong ustaz bg jawapan ye….trima ksh smoga Allah sntiasa merahmati ustaz

  6. Askm Ustaz, di mana saya boleh dapatkan CD ustaz yang bertajuk ; pengusir dan pembakar jin , t. kasih

  7. slm ustaz..sy ingin bertnya bagaimana mahu menghubungi ustaz dan pusat perubatan ustaz?ini kerana sy telah byk kali menefon nombor yang tertera pada laman web dan blog yg dberikan iaitu sejak 2minggu leps..tetapi hingga sekarang tiada respon dan tidak pernah dijawab…wslm…trmksih

  8. assalamualaikum ustaz…
    saya nak tanya ustaz 1 soalan…

    kelmarin saya bermimpi kereta saya terbakar…
    pada pandangan ustaz, apakah maksud daripada mimpi saya itu?

    adakah itu hanyalah mainan syaitan ?

    untuk pengetahuan ustaz, mimpi itu berlaku ketika sya tidur di siang hari. saya sgt hairan dgn mimpi itu.

    sya harap ustaz dpt membalas msg saya ini. terima kasih byk2 ustaz. salam.

  9. saya ingin bertanya sesuatu. saudara saya ingin membuka cd yg uztaz siarkan di Al kuliah di tv 3 kelmarin . tp saya tidak menggalakanya kerana sy takut kalau2 sesuatu yg buruk terjadi kpdnya. jd sampai skrang sy n beliau tidak membuka cd itu. bleh uztaz tlg sy bagaimana utk mengatasi ketakutan ini. dan ape yg harus sy lakukan apabila sesuatu berlaku nanti.?

  10. salam ustaz.ini masaalah adik leleki saya berumyr 14 tahun.beliau bersekolah aliran agama hafaz al quran.perangainya sekejap ok tapi bila marah mengeluarkan kata kata yang menyakitkan terutama kpd ayah dan ibu saya.adakah ini termasuk dalam penyakit hati.bleh ustaz berikan tip2 dari ayat ayat al quraan dan sebagainya,t.k

  11. salam ustaz .saya ada adik berumur 14 tahun bersekolah agama.yang memeningkan kepala ibu dan ayah serta adik beradik yang lain sikap yang suka menyakitkan hati terutama ayah dan ibu.kadangkala bial baik dia ol jika marah macam2 perkataan yang diluahkan.adakah ini ada gangguan dan berpenyakit hati.boleh ustaz bagi tip atau panduan dari ayat ayat al quran dalam masaalah ini.terima kaseh.

  12. Saya ada membeli buku ustaz sharhan. Alhamdulillah sudah separuh selesai membaca. Tanda2 gangguan makhluk halus banyak sangat yang saya alami tp tiada ganggguan yang ketara…..

  13. A’kum W.W

    Ustaz sya dri Tawau, Sabah sya pernah t’lihat program tv d mana ustaz membuat rawatan di Tawau, Sabah semenjak itu sya cuba m’cari bagaimana hendak m’hubungi ustaz. untuk pengetahuan ustaz keluarga sya telah terkena sihir buatan orang, besar hajat sya ingin b’ubat dgn ustaz tpi sya tidak mampu utk pergi ke Kuala Lumpur. sya memohon jasa baik ustaz & tolong bgi pandangan tentang hajat sya itu.

  14. saya mempunyai anak lelaki berusia 30’an belum berkahwin, pernah bertunang tetapi diputuskan atas sebab-sebab tertentu. Masalahnya dia hendak kawin dengan perempuan itu juga dan mengharapkan restu saya, perempuan itubermasalah besar dan sombong.

  15. Assalamualaikum Ustaz,

    Saya mendengar program radio IKIM mlm td (Oct 21) dengan ustaz berkenaan beberapa buku yg ustaz tulis. Boleh tak ustaz hantar kesemua senarai buku tulisan ustaz berkenaan jin dan pendinding kerana saya tidak dpt mengingati tajuk2 nya lantaran saya sedang memandu.

  16. Salam Ustaz . Ptg 5 Nov 2010 sy dgr program ustaz di tv3, al Kuliah …ada buku 70 amalan dari al quran dan Cd. Kami betul-betul berminat .Macammana nak beli ? shukran

  17. assalamualaikum nama saya fatin najihah binti ithnin umur saya 16 tahun…
    saya ingin bertanya kepada ustaz..ayah saya menghidapi penyakit batu karang di dalam buah pinggang adakah boleh disembuhkan dengan cara membaca ayat-ayat al quran..sekiranya ada apakah ayat yang boleh dibaca serta bahan-bahan untuk merawat penyakitnya…

  18. assalamualaikum
    nama saya fatin najihah binti ithnin..umur saya 16 tahun..
    ustaz ..jika di izinkan…saya ingin sertanya soal ayah saya yang menghidapi penyakit batu karang,darah tinggi dan gaot apakah ayat al quran yang perlu diamalkan untuk mengubati penyakit tersebut..dan jika ada ubat lain apakah bahan-bahannya??

  19. assalamualaikum ust.
    ana nk tnye sal adik ana..die ad bgtaw ana slpas ana blik ke umah,2 ,3 mggu die ade brmimpi brtemu ular..ade ualr yg kejar die dan yg strusnye ular2 tu tgg die je..mimpi ke2 mcm2 ular dan mimpi ke3 ular tedung…ana mohon jasa ust,ap yg plu ana buat dan bntu die klu ini adlah gnguan…tme ksh..wslm

  20. Assalamualaikum w.b.t..
    kepada Tuan Ustaz Syarhan yang saya hormati..
    Saya just nk wish thanks a lot.. di atas kesudian tuan ustaz membalas sms saya recently.. dan ustaz tidak pernah sombong untuk menjawab calling dari saya.. thans again.. i love that..

  21. Assalamualaikum Ustaz,
    Salam hormat saya ingin mendapat izin dan permintaan teramat sangat
    bagaimana saya bolih menolong hamba Allah ini iaitu anak tiri saya
    bernama Rosnidar umur 34 tahun masih berkahwin suami berada diaceh Indonesia anak 2 lelaki 7tahun dan 2 tahun.Beliau semasa berada diaceh
    telah kena dibuat orang dan sudah bepuluh bumuh cuba mengubatinya
    tapi tidak berhasil.Beliau ashik pening kepala dan tidak bolih tidur malam dan ganguan sering datang goyang kepala tidak berhenti.Buat masa ini berada diMalaysia tinggal di Bandar Baru Sentul Kuala Lumpur ingin mendapat bantuan Ustaz jika dapat kami berjumpa dan mendapat rawatan sewajarnya jika diizin Allah.Juga satu lagi berlaku dalam 6bulan sejak mendapat anak kedua March2009 buah dada kanan bengkak dalam dan sakit kerna anak menyusu dan sering mengadu macam dan kami anggap permulaan barah buah dada harap tidak.Masih belum pergi ke hospital dan ingin mendapat bantuan ustaz. Saya bolih dihubungi 017-3003742 dan pesakit Rosnidar 0172895174 harap dapat sekiranya kami ingin membuat temu janji berjumpa Ustaz sendiri dalam masa terdekat.
    Salam

  22. Salam Ustaz, saya dan rakan-rakan ingin bertanya kepada Ustaz tentang makhluk yang bergelar toyol. Baru-baru ini, rumah kami sering kehilangan wang. Bolehkah Ustaz bantu kami bagaimana untuk melindungi rumah kami daripada gangguan makhluk halus ini? Terima kasih Ustaz.

  23. assalamualaikum ustaz..sya farah berumur 23 thn..disini saya ingin bertanya,,klrga saya pernah mengalami gangguan.akesemua adik beradik saya termasuk saya masih memgalaminya..sehinggakan abg saya meninggal dunia kerana berlakunya gangguan ini..bermcm2 cara yang telah di lakukan termasuk bertemu ustaz2 tetapi masih berlaku lg..tolonglah kami ustaz untuk selesaikannya..dengan bantuan dan izin allah swt..sya boleh dihubungi di talian:0179706110..terima kasih ustaz..

  24. salam
    ust saya nk tnyer tntg tbuh bdn kiter yg mne dpnuhi dgn urat otot dan sebagainya ibu sye sllu skit sendi2 dh mcm buat urut ltk mnyk pns dn sbgainya
    dye kter jgk sakit dlm tlg urat sllu tegang png kpla
    apa yg prlu sye buat bgi mmbntu ibu saya

  25. salam ustaz,sy nak tnya kepda ustaz ttg orang yg kuat mnum arak blehka d sembuhkan?mksud sy adakah cra yg bleh buatkan orng yg kuat mnum arak berhenti mnum minuman tersebut..krn sy ada seorang kwn lelaki yg kuat sgt mnum arak…sy sygkan dia dan tdk mahu terjadi apa2 kpd dia..sy mahu dia berubah,sy slalu bg nsht tp dia dgil….sy bpkr apa cra yg bleh sdrkan dia krn mgkn hatinya sda tertutup untuk berubah atau blum bersedia…dia suka marah2 bla org bg nsht.jd ustaz sy minta tlg sgt kat ustaz manatau ada ayat2 yg bleh membntu @ ada cra yg bleh sdrk.an dia agar htinya trbuka utk berubah. sya berharap sgt ustaz dpt mmbls email sy sgera krn kwn sy itu semakin truk….sya x mahu dia trus terpesong….

  26. Assalamualaikum wbt,ustaz saya maria dri bentong minta jasa baik ustaz bagaimana nak ubati penyakit ibu mentua saya yang xbleh buang air besar selama 2 thun,dia sering senak dn skit2 perut,doktor pun xbleh buat apa2,prgi hsptal x-ray xnmpak apa2 cma najis saja,kami sekeluarga runsing sangat2,adakah penyakitnya ini boleh dikaitkan dengan sihir,saka atau sebaliknya?

  27. adakah bengkel dan rwatan mngenai prubtan Islam ni diadakan dmna-mna IPTA/IPTS dsluruh negara?jika ada.. saya sngat brminat utk mnyrtainya…kalau2 saya dihinggapi oleh jin tanpa saya sedari……

  28. salm ustz .. saya nak tany uztz bagaimana untk merawat penyakit resdung yg sudah 8 tahun sy alami . . adakah penyakit ini berkaitan dengan mahluk halus ??
    bermacam-macam cara dah dicuba tetapi belum ada perubahan . .
    harap uztz dapat membantu saya . ..

  29. Assalamualaikum ustaz.
    Saya disini ingin mendapatkan kepastian tentang anak murid Ustaz yang bernama Mohd Badrul bin Ibrahim yang kini berada di Kampung Puah, Gombak. Beliau mengatakan bahawa beliau adalah anak murid kepada Ustaz. Adakah ia benar atau ia adalah rekaan semata-mata? Beliau merupakan seorang perubatan ilmu perbomohan(bomoh). Beliau juga menubuhkan persatuan yang bernama Seni Silat Jurus Makrifat. Cara perubatan beliau tidak begitu meyakinkan saya. Suami saya mempunyai penyakit, dan dia sedang berubat di sana selama lebih kurang 8 bulan. Pada awalnya, beliau berkata bahawa perubatan tersebut hanya mengambil 3 hari sahaja. Tetapi sudah melebihi hari. Jadi, saya ingin mengenalpasti bahawa nama tersebut adalah anak murid kepada Uztaz. Perkara-perkara yang tidak menyakinkan saya ialah, suami saya tidur di atau kain yang berwarna kuning, meletakkan tasbih di keliling leher kedua belah ibu jari kaki diikat dengan benang hitam dan perubatan itu diadakan pada pukul 9.00 sampai ke pagi.

  30. ustaz,sy shahron. sy berasal dr jelawat bachok kelantan. nenek sy sudah 2 tahun sakit,tp sktnya xtau ape punca. dia ckp sendirian,pastu suka2. kami dh cuba utk merawatnya,jumpa bomoh2.. tapi bla rumah bomoh,dia akan bckp baik ngan semua org. tp bla blik rumah dlm sejam dua. nenek sy akan blik kpd asal keadaanya td.dan akan memekik,kdg2 menjerit jerit. mcm mana sy nk mngubatinya dan bgaimana sy nk bwk nenek utk berubat dengan ustaz sarhan?

  31. ass.kum ustaz di mna alamat ustaz boleh ustaz kirim ke email zurabaker,saya ada masaalah peribadi nak jumpa ustaz

  32. askm ustaz.saya ingin membantu adik saya yang bermasalah selama ini. dia sering marah,tak boleh ditegur kesalahan dan sanggup memaki hamun kedua ibubapa..dan menuduh ibu membomohkan dia.sudah berkahwin kini isterinya menjadi mangsa. tolong bantu saya.

  33. Salam ustaz, saya khairul dari rawang, selangor. Nak bertanya dgn ustaz mengenai mimpi saya di kejar ular dan ular tu patuk saya tapi saya tak apa-apa. Kemudian ular itu terus mengejar saya seolah-olah tidak puas hati kerana patukan nya tidak berkesan. Mimpi ke2, saya bermimpi seekor ular besar masuk ke dlm rumah dan cuba nematuk ahli keluarga saya. Tetapi tiba-tiba dia lari keluar keran jeritan anak saya, melalui tingkap saya dpt tengok ular itu lari keluar dan tiba-tiba berubah menjadi seorang perempuan. Harap dpt tafsiran drpd ustaz. Terima kasih.

  34. assalamualaikum ustz, sy tlh dituduh oleh ssorg yg mngatakan saka kpnyaan ibu sy ada dlm bdn sy. Masalahnya sy x tahu sjauh mana ibu sy mmpunyai saka
    sy juga selalu mengalami sakit belakang & stiap kali sy membaca yassin atau alquran bahu kiri sy selalu rasa sakit & dibhg dada sy pula spt ada sesuatu yg merayap. apakah ini menandakn sy mghdpi masalah gangguan saka? Hrp Ustz dpt beri pnjelasan. Jika sy ingin mndptkn rawatan di pusat rawatan Ustz brp kos rawatannya. Adakah ia trlalu mahal spt yg sy baca dari komen2 pengunjung blog ini?

  35. assalamualaikum…ustaz…
    sy khadijah..sy ingin memnta bantuan…sahabat adik sy dikatakan terkena buatan org dimana..ada satu-satu masa,sahabat adik sy ini boleh mencederakan diri sendiri..dia sedar apa yg dilakukan tetapi beliau tidak dapat buat apa-apa..minta sangat-sangat bantuan ustaz..terima kasih

  36. assalamualaikum.saya nak tanya adakah dibolehkan dalam islam melihat jin dengan cara merenung lilin dan fokus ,beberapa fasa akan dilalui?kata orang cara itu berkesan dan kita dapat berkomunikasi dengan jin. .please jawab soalan saya.alamt emel saya sitizaharahimran94@yahoo.com

  37. SALAM USTAZ SY AISYAH LAST YEAR SEINGAT SY USTAZ ADA DTG KAT UMAH D SARAWAK MASA JOM HEBOH 2010…ALHAMDULILLAH…2222222222…YA ALLAH.. TERIMA KASIH USTAZ BERBANYAK BANYAK BANYAK TERIMA KASIH DARI SY DAN KELUARGA BUAT USTAZ N YG LAIN2..ALHAMDULLILAH TERIMA KASIH YA ALLAH KERNA MEMB REZKI KP SY DAN KELUARGA DPT JUMPA USTAZ DAN MENYEMBUHKAN IBU MERTUA SY YG MENDERITA SAKIT GATAL SELAMA INI….ALHAMDULLILAH USTAZ IBU MERTUA SY AKAN MENGERJAKAN UMRAH PD 27 JUN INI….TERIMA KASIH USTAZ SEMOGA APA APA YG USTAZ BUAT ALLAH BERKATI ,, RAHMATI…DAN D TERIMA …OLEH ALLAH SWT D DUNIA DAN AKHIRAT …AMIN …. TERIMA KASIH BANYAK BANYAK BANYAK 222222222222222222222 USTAZ …ALHAMDULLILAH….

  38. assalamualaikum….
    mohon pendapat ustaz… sy mempunyai rakan lelaki yang solatnya jarang2 dan boleh dikatakan tidak pernah solat…. sekarang saya nampak perubahan yang ketara pada dirinya iaitu takut dan tidak berani melawan kata2 tunangnye yang sangat sosial (tunang olok2)…. saya risau dia terkana sihir tunangnye itu…. apakah amalan yang perlu saya amalkan untuk untuk mengelakkan sihir dan membawanya kembali ke jalan yang benar?? mohon pertolongan ustaz….

  39. assalamualaikum,uztat ayh sy megamalkn ilmu yg slh .keluarga ayh sy mempuyai saka.ayh sy megamalkn ilmu kebal,dn membela jin .ayh sy juga pernh bertapa.ayh meletkkn penjga pd ank2 dn isteri.ayh juga meletkkn penjga ye distiap pokok yg dtnam keliling rmh.kmi sekeluarga kerap skit sendi2,sukr tdo mlm,mimpi haiwan n seram,krap excident,bdn lebam2,skit bhgian perut,hjung kaki,betis dn peha.pernh berubat,ttp ustat tdk mmpu untuk menlong lg.diharap ustat dpt menolng kmi untuk mengatasi mslh ini.

    • diharap ustat dpt membntu melihat keadaan kmi..dialamt no49,jln tmn tnming impian 2,tmn tmning impian.43000 kajang.selangor.no tel.0132489920. kmi perlukn bntuan.kmi xnk ayh sesat lbh jauh dn kmi xnk menerima belaan nya.

  40. salam ustaz..
    Baru2 ni saya ada bermimpi ular beberapa kali. Saya sering mengikuti ceramah ustaz dalam rancangan al-Kuliyyah, ustaz ada menyatakan bahawa antara tanda2 seseorang itu terkena sihir adalah apabila bermimpi ular..saya merasa bimbang dan tidak tahu apakah maksud mimpi saya itu?
    Mohon pertolongan ustaz menjelaskan dan merungkai masalah saya ini…terima kasih ustaz.

  41. ASSALAMMUALAIKUM USTAZ SHAHRAN SYAFIE, SAYA SEMENJAK 3 BULAN INI SERING MENGALAMI GANGGUAN SEPERTI SUSAH HATI,TAKUT TINGGAL SENDIRIAN,SELALU SEDIH DAN MENANGIS,SERING BERFIKIR MAHU MATI,BADAN MENJADI SERAM SEJUK,MATA SEAKAN KABUR,SERING LUPA,KEPALA SAKIT,DAN PERNAFASAN SESAK.APAKAH SAKIT YANG SAYA ALAMI INI DAN APAKAH PENAWAR BAGINYA?SAYA AMAT BERHARAP USTAZ DAPAT MEMBANTU SAYA.TQ

  42. Saya mempunyai seorang emak yang mempunyai masalah sukar nak tidur malam,susah hati,kepala selalu sakit,perut selalu sebu, dan satu badan gatal tapi tak ada ruam-ruam dan semua penyakit ini emak saya telah alami hampir 3 tahun.Apakah penawar yang baginya,Saya harap ustaz dapat membantu.terima kasih

  43. assalamualikum ustaz shahran syafie,saya mempunyai masalah injap jantung terbuka dan masalah yang saya hadapi sekarang ialah perut saya menjadi buncit (banyak angin) dan susah untuk mengeluarkan angin dan apabila saya makan saya mngalami kesukaran untuk sendawa dan di kerongkong saya terdapat banyak lendir dan saya kerap batuk ,saya harap ustaz dapat membantu saya untuk meyelesaikan masalah saya .

    terima kasih, wassalam

  44. ustazn saya ingin mengetahui tentang adik saya yang selalu marah2,dgn mengeluarkan perkataan yg teruk2 hingga sanggup ugut bunuh diri, Hal ini terutamanya jika melibatkan wang. Nasihat tidak suka didengar. Baginya semua orang tak faham. Tapi bila dia ok, dia seperti org biasa, cakap secar normal Adakah boleh diubati perangainya?

  45. saya Puan kalsum bte sulaiman,
    Assalamualaikum ustaz, saya mengalami sesak nafas yang tersekat-sekat dan susah nak tidur, kadang2 sampai pagi baru nak lena.
    Kadang2 dengupan jantung saya terlalu kuat yang menyukarkan saya nak tidur dan berdebar2 selalu, apakah yang patut saya buat.
    Macam mana nak jumpa ustaz dan apakah ubatnya. Terima kasih.

  46. Assalamualaikum ustaz..
    Pada mei 2011 saya telah membeli buku perubatan ustaz dan mengamalkan buku tersebut, alhamdullah, banyak perubahan yang positif berlaku keatas diri saya dan keluarga.. masalah saya sekarang adalah tapak rumah yang saya diami, dihadapan n dibelakang rumah saya mempunyai pokok rimbun dipercayai mempunyai penunggu(hantu raya) ini kerana pokok rambutan tersebut dijadikan tempat memuja hantu.. pada setiap pkl 7ptg saya akan membaca ayat2 tersebut dan menyimbah air bacaan yasin..dibawah pokok tersebut.. setiap kali saya membaca ayat tersebut saya akan merasa meremang bulu roma.. **APA YANG PERLU SAYA LAKUKAN APABILA PENUNGGU TERSEBUT CUBA MEMASUKI DIRI SAYA DAN MENGHALAU PENUNGGU TERSEBUT**

  47. saya mengalami masalah pendengaran.doktor dah sahkan deria pendengaran di bahgian koklea telah rosak.tiada apa yang boleh diubati lagi kata doktor.tapi saya tahu tiada penyakit tiada ubatnya.diminta ustaz tolong berikan ayat2 yang boleh saya amalkan untuk mengatasi masalah saya.umur saya 48 tahun.

  48. salam ustaz..saya gadis berusia 24 tahun..sya n bertanya ustaz adakah saya terkena gangguan jin??adakah ayat rukyah boleh menyembuhkn penyakit sya?saya ada download ayat rukyah dlm internet..tpi saya takut ayat rukyah tersebut adalah palsu..saya selalu mngalami perkara berikut:

    1.kerap lupa yang teruk..seperti hilang ingatan seketika..kadag2 dlm solat pun terlupa..xingat langsung berapa rakaat dah smbhyg..kdg2 terlupa apa yang sya lakukan sebelum ini.

    2.kdg2 nk pg keja pun terlupa..kdg2 dah terlajak jln..baru ingt nk pg keja..

    3.sllu bermimpi tandas yg banyakk..tndas dlm asrama sekolah..kdg2 bermimpi hantu dlm asrama..

    4.sllu bermimpi ular yg bnyak dlm semua tempat..tpi sekrg dah xmimpi selepas sya bermimpi mmbunuh ular warna hitam kuning yang besar kejar saya..

    5.saya juga sllu bermmpi suasana yg menakutkan

    6.sllu bermimpi masuk ke dunia lain..di tengah hutan ada rumah terpencil..

    6.juga pernah bermmpi pergi ke satu rumah berdekatan dengan suasana yang cantik.banggunan yang mengalir air terjun..disitu saya mempunyai teman lelaki yang xbagi saya pulang kerumah..

    7.juga pernah bermmpi kena tindih..dan seakan dipaksa oleh benda yg saya xnampak..mmg rasa mcm betul..susah nak baca ayat kursibcaan tersekat2..tpi lepas habis baca, terus terjaga dan mmg rasa seram

    8.saya juga sangat rasa malas untuk melakukan kerja dan melakukan apa saja.. malas b’solat..

    9.nampak muka sendiri kusam dan xbermaya. nampak kelopak mata gelap mcm org sakit..

    10..sllu cepat marah, baran..angin..berdendam teruk..sensitif..kalau sakit hati.sakit sgt rasa jntung berdegup..dulu sy xmcm ni..sya sllu mngalah..xpernah marah2..sabar..

    11.saya pernah bermmipi jatuh dri tmpat tggi dan nmpak mayat sy sndiri

    12.saya sllu marah mak ..padahal saya sgt syg mak dan xpernah hmpakan permintaan mak..dan sllu pk pasal mak..cuma suka rasa mrh kat mak bila besmbang..walaupun kdg2 sya marah dlm hati..

    13. saya jugak terllu sygkan tunang saya melebihi org lain..tpi saya kerap bergaduh, cmburu..syak wasangka yg tinggi..suka marah xtentu pasal..

    13.ustaz, tolongla saya uztaz.apa yg patu sya lakukan..sya skrg cuba untuk sabar..xtingal solat dan kerap mngaji..tapi saya masih mimpi yang buruk2 dan kerap lupa/hilang ingatan yg menyebabkan saya sellu dimarah dan diejek ditempt kerja..

  49. salam ustaz..saya gadis berusia 24 tahun..sya n bertanya ustaz adakah saya terkena gangguan jin??adakah ayat rukyah boleh menyembuhkn penyakit sya?saya ada download ayat rukyah dlm internet..tpi saya takut ayat rukyah tersebut adalah palsu..saya selalu mngalami perkara berikut:

    1.kerap lupa yang teruk..seperti hilang ingatan seketika..kadag2 dlm solat pun terlupa..xingat langsung berapa rakaat dah smbhyg..kdg2 terlupa apa yang sya lakukan sebelum ini.

    2.kdg2 nk pg keja pun terlupa..kdg2 dah terlajak jln..baru ingt nk pg keja..

    3.sllu bermimpi tandas yg banyakk..tndas dlm asrama sekolah..kdg2 bermimpi hantu dlm asrama..

    4.sllu bermimpi ular yg bnyak dlm semua tempat..tpi sekrg dah xmimpi selepas sya bermimpi mmbunuh ular warna hitam kuning yang besar kejar saya..

    5.saya juga sllu bermmpi suasana yg menakutkan

    6.sllu bermimpi masuk ke dunia lain..di tengah hutan ada rumah terpencil..

    6.juga pernah bermmpi pergi ke satu rumah berdekatan dengan suasana yang cantik.banggunan yang mengalir air terjun..disitu saya mempunyai teman lelaki yang xbagi saya pulang kerumah..

    7.juga pernah bermmpi kena tindih..dan seakan dipaksa oleh benda yg saya xnampak..mmg rasa mcm betul..susah nak baca ayat kursibcaan tersekat2..tpi lepas habis baca, terus terjaga dan mmg rasa seram

    8.saya juga sangat rasa malas untuk melakukan kerja dan melakukan apa saja.. malas b’solat..

    9.nampak muka sendiri kusam dan xbermaya. nampak kelopak mata gelap mcm org sakit..

    10..sllu cepat marah, baran..angin..berdendam teruk..sensitif..kalau sakit hati.sakit sgt rasa jntung berdegup..dulu sy xmcm ni..sya sllu mngalah..xpernah marah2..sabar..

    11.saya pernah bermmipi jatuh dri tmpat tggi dan nmpak mayat sy sndiri

    12.saya sllu marah mak ..padahal saya sgt syg mak dan xpernah hmpakan permintaan mak..dan sllu pk pasal mak..cuma suka rasa mrh kat mak bila besmbang..walaupun kdg2 sya marah dlm hati..

    13.perangai suka berubah2…kejap baik..kejap mrah2..

    13. saya jugak terllu sygkan tunang saya melebihi org lain..tpi saya kerap bergaduh, cmburu..syak wasangka yg tinggi..suka marah xtentu pasal..

    13.ustaz, tolongla saya uztaz.apa yg patu sya lakukan..sya skrg cuba untuk sabar..xtingal solat dan kerap mngaji..tapi saya masih mimpi yang buruk2 dan kerap lupa/hilang ingatan yg menyebabkan saya sellu dimarah dan diejek ditempt kerja..

  50. Assalamualaikum wbtuh. ustaz yang di hormati. Saya sangat sedih melihat ibu saya yang tidak dapt berjalan dan hanya berjalan melalui kerusi roda sudah hampir 5 tahun. Ini hanya berpunca dari beliau tersungkur dari kerusi yang didudukinya. pada mulanya jari jemari berasa kebas dan kini seluruh badannya merasai kebas yang teramat tebal katanya yang hinggakan beliau tidak dapat memegang sesuatu dan tidak merasa apa apa macam penyakit tangatn sesemut yang tebal. kami telah menghantarnya ka klinik, hospital, bomoh, pakar perubatan melayu, cina, india dan indonesia juga telah melakukan pembedahan saraf d lileher bagi membetulkan perjalanan darah kata doktor, tp masih tidak berkesan . Yang paling menghairankan para bomoh dan perubatan Islam mengatakan ibu saya ada SAKA dimana kami sekeluarga tidak faham saka yang bagaimana dan tidak pernah kami diganggu secara luaran. secara dalamam dengan berbagai penyakit memeng selalu tp kami berubat biasa saja dan mengamalkankan ayat-ayat Al Quran biasa, oleh itu bolehkah ustaz membantu kami kerana saya juga telah merasa sakit yg pernah ustaz katakan dari SAKA. kami tinggal d Melaka dan bagaimana nak dapatkan buku karangan ustaz itu.Terima kasih banyak dan moga niat baik ini d kabulkan Allah. .Amin

  51. assalamualaikum ustaz…kat mane saya boleh dapatkan buku – buku keluaran ustaz kat terengganu ni…contohnya buku nama anak – anak

  52. askum,saya dan suami pernah bermimpi mengenai ular pada malam yang sama.adakah mimpi tersebut membawa musibah pada kami sekeluarga?terima kasih

  53. Assalamualaikum. Sy ingin bertanya kpada ustaz. Sy bharap ustaz dpt mbantu sy.Bagaimanakah cara utk mengubati penyakit buasir tahap ke-3 mengikut tuntutan Islam? Buat masa skrg sy hnya mpunyai satu jln pyelesaian iaitu menjalani pmbedahan. Wlaubgaimana pun sy msih ragu2 dan sy bharap ustaz dpt mbntu sy dan mberi pndpt serta cdangan yg sewajarnya. Trima ksih.

  54. Assalamialaikum ustaz, boleh tak ustaz masukkan di dalam blog ustaz aktiviti-aktiviti ustaz semasa memberi ceramah di mana-mana stesen tv agar saya dapat mencarinya di dalam youtube nanti. terima kasih.

  55. ASSALAMUALAIKUM..USTAZ…saya mengidap enyakit multiples scleorosis..satu penyakit yang sekarang tiada ubatnya daris egi rawatan moden la..penyaki ni tak ramai di malaysia..2011 sya didapati lumpuh sebelah kiri..dan 2007 saya mendapt rawatan mata kri..2oo9 mata kanan pula..sekarang ni saya masih injection diri sendiri 3 kali seminggu dan dikatakan seumur hidup.. tapi tu dah lama..skrg ni pn sya masih sakit lg…menyukarkan pergerakan saya tambahan pula saya msih menuntut di uitm shah alam..ape komen ustaz..

  56. ust. salah seorang ahli keluarga kami kena gangu lembaga wanita berambut panjang,apa yg perlu kami lakukan

  57. assalamualaikum ustaz..saya ekin,umur saya 24tahun,baru2 nie..saya bermimpi muka saya keluar ulat yang banyak..dan mata kiri saya seolah2 masuk kedalam dan hanya nampak mata putih sahaja..mata hitam saya naik ke atas..,walaupun hanya mimpi saya berasa sangat sakit seperti betul2 terjadi..,sebelum ini sudah 2 kali saya mimpi mengenai muka saya, saya juga bermimpi muka saya penuh dengan jerawat yang bernanah dan kulit muka saya terkopek..,apakah maksudya?hati saya rasa tidak tenang bila memikirkan mimpi2 tersebut..,terima kasih.

  58. assalamualaikum,ustaz..mohon penjelasan dari ustaz..saya nak tanya
    ahli keluarga saya pernah mengalami gangguan(buatan orang).mak saya tak dapat makan dan minum secara normal tiba2..kemudian bawa mak ke hosp.ketika jalani rawatan di hospital dipercayai ada ketumbuhan kecil dalam hidung dan alhamdulillah dpat dibuang..tetapi keadaan tetap lemah jugak dan tak bermaya..dan kakak saya pula pernah alami gatal2 seluruh tubuh badan,muka dan kepala(berkudis & bernanah)..alhamdulillah setelah jalani rawatan secara perubatan islam,kedua-duanya(mak & kakak) kembali normal..dan dari perubatan itu jugak ketahui bahawa semuanya ada kaitan dengan buatan orang..saya pula mengalami perkara yang sama seperti kakak cuma saya gatal2 di bahagian muka..dan berkudis sehingga saya hilang keyakinan diri,tak ada semangat,selalu menangis,terasa sedih,terhina,kadang2 marah orang sekeliling,lebih suka menyendiri(tak suka bercampur kecuali family terdekat)..kesan gatal2 ini, parut yang besar dan banyak2 kelihatan..pernah jugak dikaitkan dengan alahan makanan,habuk,persekitaran,tapi hal ini kerap berlaku..dan saya sudah tidak makan makanan yang punyai ciri2 alahan..sekejap saya pulih sekejap berlaku semula..saya tidak tahu apa puncanya sehingga sekarang,cuma sekarang ini kudis2 di muka telah hilang hanya tinggal kesannya iaitu parut2 besar yang susah sekali hendak hilang..mata saya kelihatan lesu dan pucat..apa yang saya bimbangkan kalau2 masalah ini hampir sama dengan masalah kakak saya..seperkara, saya juga susah untuk tidur malam,mak selalu tegur sikap saya yang ini..tapi sememangnya saya tidak boleh tidur..sekalipun terasa letih..saya lebih suka berbaring tapi mata saya tak terasa nak lelap..kadang2 tu sehingga subuh..apakah ini satu gangguan??

  59. salam..ustaz, sy menghadapi masalh alergik yang berterusan hmpir setiap minggu.kmgkinn alergik disebbkn mknan tapi sy tak menemui hingga skarng mknn atau benda apa yg mmbuatkn sy alah..kdng2 mata dan mulut bengkak..setakat ni sy hnya mkn ubt yg doktor bagi.Malm2 sush nk tidur mungkin krna kesan ubt mnyebbkn sy hnya boleh tidur bermula wktu subuh hngga tgah hari..sy brcdng untk berubat scra islam pula krn alergik sy ni bermula dri bulan 11 thn lepas hingga sekarang..minta ustaz bntu sy..

  60. salam ustadz..mcm mana saya nak dapatkan khidmat rawatan ustadz shahran,adik saya dah lama mengalami ganguan jin,lebih 10 orang ustaz kami bawak berubat,tapi tidak berkesan malah sekarang semakin teruk sb dia ingin bunuh diri..saya amat berharap agar ustadz dapat membantu.

  61. Assalam.ustaz.saya ada masalah dgn kehidupan saya.kemungkinan moyang saya ada melihara saka.saya pernah bermimpi bejumpa lelaki bebaju putih.dan mengatakan saya mahu hamil atau tidak.dlm mimpi 2 saya hamil.rasanya mempunyai anak kembar.satu ular,2-manusia.setelah sebulan mimpi,betul2 saya hamil.anak yg saya lahir mcm ada adik2 di alam yg lain. Selalunya ia akan dtg mimpi saya kalau saya marah dgn anak saya ni.atau saya pindah rumah.saya akan mimpi benda mcm ini.tolong bagi pendapat

  62. Akum..sy sudah brkhwin slma 4 tahun..sy mushkil knp sy dan suami selalu gadoh hanya kerana prkara kecil.setiap kali suami sy bekerja sy rasa rindu,bile suami pulang sy rasa malas nak layan,rasa nak maki2..ade masa sy seronok ade mase sy marah2 sgat.suami sy selalu tanye knap sy xnak lyan die.sy pon x thu.ble Suami ingin mLakukan hbgn brsama sy rasa xde mood,xde nafsu.slalu sy tolak.then bila trjadi jugak Sy mesti berasa sakit.Bole di katakan sy brsama suami hanya 2 3 kali sebulan.pernah juga brbulan bulan tidak bersama.Yg mnjadi prsoalan dalam sy mlakukan hbgn itu,sy hamil jugak..pernah sy mimpi suami cerai kan sy dgn talak 3..mimpi baby tpi sy x pegang bby tu.sy kurang tido.kalo bangun tido,badan rase sakit2.. Sekarang sy rasa malas hendak solat.berzikir untuk anak pon jarang mcm dulu.adekah saye trkna sihir atau sikap sy sndri.dan bolehke kalo hanya menggunakan nama sebenar kita,ustaz tahu sy sisihir atau tidak.Tlongla sy,sy sygkan keluarga sy.

  63. kat tempat saya ada seorang yang mengamalkann sihir, dimana ramai orang kampung telah melihat sejenis makhluk seperti manusia setinggi sejengkal, ada yang mengatakan makhluk itu ialah toyol atau pun anak kerak. setiap malam selasa dan malam jumaat akan ada bau seperti kemenyan apabila lalu di kawasan rumahnya, mungkin masa itu dia sedang menjampi amalannya. dia juga menggunakan minyak orang mati dibunuh (minyak mati bunuh/minyak dagu) untuk tujuan mengkhinati orang, apabila mangsa tersebut sakit dia berpura2 merawat mangsa tersebut. dia juga boleh melakukan SANTAU kepada mangsa-mangsanya, bagaimanakah cara supaya segala perbuatan yang dia lakukan tersebut tidak terkena kepada orang lain dan supaya terkena kembali kepada diri dia sendiri. nama dia ialah Roslan Bin Li dan nama emak dia ialah Bidah. no tel dia 0111 9311898

  64. assalammu’kum tuan ustad sharhan
    jika saya ingin berubat dengan menemui ustad sendiri bagi pihak suami saya yang kena sihir itu ,bolih ke ustad mengubati suami saya kena sihir tapi suami saya tu tiada dengan saya untuk ustad
    ubat dirinya bolih ke dengan cara doa sahaja dan sembahyang hajat atau mengikut apa jua cara ubatan ruqyah islam yang ustad rasa terbaik bagi memulihkan suami saya ,harap dapat penjelasan dari ustad ,jika bolih ..saya bersedia bertemu ustad bagi memulihkan sihir yang dialami olh suami saya itu .,,jawapan balas kadar segera dari ustad saya alu-alukan t .kasih zaharah
    bagi hubungi saya melalui hphone 0196545616

  65. Assalamualaikum ustaz…sy berasal dari semporna sabah. Sy nak tau apakah pnykit ibu sy ni… stiap bulan 11 mak sy sk bckap2 sndri,memaki org dan bnci btl dgn datuk sy…mak sy kluarkan smua keaiban masa lalu dtk sy…kmi da jmpa pgubt dia kt mak sy ttkena saka kttunan dtuk sy. Sptuynya dtk sy yg jd waris tp dia bwt2 xtau ja jd kenala p mak sy. Adaka ini benar? Kmi xtau sda mau bwt apa. Tolonglah kmi ustaz.

  66. assalamualaikum ustaz..saya mengalami masaalah resdung hampir 5 tahun.saya sudah mencuba pelbagai produk tapi tidak berhasil..apa patut saya lakukan ustaz?

  67. assalamualaiku ustaz..saya nk tnye tentang perubatan islam yg mane jika pesakit terkena buatan org,cara perubatan nya adalah dengan mandi seperti mandi jenazah,dilakukan pd mlm jumaat shj..ada satu kali,7kali.pd mandi kali pertama pd pkul 12tgh mlm..slps dimandikan pesakit belajar mngenal diri ,dan mcm2..mengunakan kod 121..di mana 1 adalah bacaan al fatihah sekali dan 21 Allahuakhbar di bc dalam satu nafas sahja..ape yg muskilnye,setiap pesakit yg tellah mandi dan belajar mngenal diri akan dpt mengubati pesakit lain..
    dan pengamal nye mnggunakan kod tersebut dalam apa jua..cntoh nk pagar rmh,nk buat air rawatan..lgsung tdk mggunaan ayt suci al-quran.saya bertanya krn ada sedara yg telah berubat dan mengikutinya..minta penjelasan..salam

  68. Asslamualaikum ustaz…. sy izah sy nak tanya apakah tafsiran mimpi ini… baru-baru sy bermimpi melihat kanak2 perempuan dan selang kemudian sy bermimpi bayi lelaki dan ketika itu sy sdang myusukan bayi tersebut.. dan terakhir skali sy mimpi kanak-kanak perempuan lagi.. sy minta ustaz jelaskan… terima kasih…

  69. Assalamualaikum ustaz. Saya berusia 36 tahun. Saya disahkan ada fibroid di luar dinding rahim sebesar 3.3 cm dan 7.8 cm..Dah jumpe beberapa pakar ade yg kata kena operate. Semalam saya jumpe seorang lagi pakar perbidanan doktor lelaki Cina, dia nasihatkan jangan operate dulu. bahaya pendarahan yang serius..lagipun dia kata fibroid macam tu tak bahaya…tunggu sampai umur saya 45 tahun nanti kalau nak operate buang rahim terus…lebih selamat…jadi saya meminta jasa baik ustaz untuk saya berikhtiar dengan rawatan Islam..minta ustaz menjelaskan ataupun di mana dan bila saya bole berjumpa dengan ustaz…saya tinggal di Kampung Gajah…

  70. salam ustaz,mak saya mendapat penyakit Tyroid dan doktor ada bgtahu akan melakukan pembedahan nanti.sebelum pembedahan itu dilakukan apakah ada kaedah atau ayat-ayat untuk sakit tyroid ini?

  71. Ass pak ustad saya dari indonesia sebelumnya saya pernah dengar ceramah bpk tentang saka.di ktrunan klrg sy ada saka trus trun ke sy tp sy tdk mau trus sy sring di rasuki sy g tahan pak. Bagi sy ckup Allah.bgaimn solusinya pak trimaksih pak

  72. aslamualaikum ustaz contoh klu da orang ya mempunyai kelebihan pancaindera ke 6 apakah seorang tu perlu buat dia baru tahu yg dia da kelebihan tersebut harap maklum selin terima kasih bole ustaz bagi nombor hanfon ustaz trime kasih…….

  73. Assalam ustaz, saya seorang isteri yang berkerja. Latarbelakang saya sangat buruk. Saya berkahwin dengan harapan dapat membuka buku baru dalam kehidupan. Malangnya, suami saya tidak berminat untuk mengamalkan tuntutan agama. Beliau seorang yang baik, namun hubungannya dengan Allah buruk. Adakalanya saya merasa ada semacam ruang yang sangat kosong dalam kehidupan. Konflik jiwa saya begitu teruk dan saya telah kembali kepada kehidupan asal. Adakala saya dihambat rasa bersalah, Dan adakalanya saya rasa tindakan itu wajar. Saya tidak lagi solat, puasa dan membaca Al Quran. Ketika azan saya sering terkejut. Kadang-kadang saya cuba solat tetapi cuma bertahan beberapa waktu sahaja. Saya dah lama tidak menghadiri aktiviti agama sebab suami sering mengalih hasrat saya ke arah lain. Saya sebenarnya takut dengan azab serta kemurkaan Allah. Saya ingin kembali namun tiada siapa yang dapat membimbing dan memahami saya. Puas saya merayu pada suami agar dia berusaha menjadi nakhoda yang baik, namun tidak diendahkan. Saya buntu, takut dan malu pada diri sendiri. Apa patut saya buat, saya ingin kembali….

  74. Assalamualaikum uztaz ,Bapa saya berumur 50thn dan mengalami kaki kirinya bengkak selama dua tahun.Berobat ke dokter sudah,dokter kata tak ada penyakit semuanya normal,teradisional pun sudah,ruqyah hanya sekali tapi tiada hasil.Macammana menurut pandangan uztaz.Terimakasih atas penjelasannya

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s